Зміни в компанії: з чого почати?

Хочете збільшити обсяги реалізації чи виробництва більше ніж на 20%? – без змін в організації процесів, в методах і способах управління Вам не обійтися!

Якби Ви могли, не змінюючи фундамент та структуру компанії, вчасно та якісно виробляти товар/послугу і продавати його – обороти вашої фірми росли б в геометричній прогресії! Прикладів таких одиниці.

Що ж таке зміни? З чого вони починаються?

Все починається з аналізу ситуації «на сьогодні»:

  • Хто ви є?
  • На якому ринку працюєте Ваша компанія?
  • Які технології та обладнання Ви використовуєте?
  • Якість та кількість Вашого персоналу
  • «Сильні» та «слабкі» сторони вашої компанії

Доречним  тут буде як SWOT – аналіз , так і інтерв’ювання персоналу на тему «Як є зараз».  Чим чесніша буде відповідь, тим ближче Ви до наступних кроків. Якщо Ваша компанія – це Ваше авто, то перед поїздкою на тисячі кілометрів, Ви обов’язково проведете повний технічний огляд автомобіля. Так і з компанією неможливо «їхати» в краще майбутнє, не знаючи стан справ на сьогодні:

  • Яка деталь Вашого «автомобіля» може не витримати швидкісного автобану (великі термінові замовлення)
  • Чи витримає ходова бездоріжжя (робота обладнання та підрозділів в стресових обставинах)?
  • Як часто Ви будете зупинятися на ТО та нічліг (планові перерви в технологічному процесі та аналіз попереднього досвіду)?
  • Хто за кермом, а хто відповідає за маршрут (чи всі підрозділи компанії ясно та чітко знають свою роль та функції на шляху досягнення мети компанії)?

На цьому етапі можна залучити консультантів організаційного розвитку чи зробити це з командою топ-менеджерів.

Що заважає швидкому зростанню?

Які дії чи бездіяльність окремих підрозділів чи людей не дозволяють вчасно та якісно подвоїти обсяги реалізації та виробництва продукції? Чи не виникає брак та зниження якості при різкому зростанні обсягів діяльності?

Одразу відкидаємо «зовнішні» фактори – кон’юнктура ринку, економічна криза, нема коштів, світові ціни тощо. Якщо винен хтось ззовні – значить ви неправильно обрали свій ринок або не готові щось робити для виходу на інші ринки.

Підказка

Незалежно від величини організації, профілю її діяльності чи форми власності, 95 % проблем компанії лежить у площині «збоїв у комунікації» різних відділів та підрозділів. Це ще називають «людський фактор».

Задайте собі такі питання:

  • Чи налаштовані керівники відділів бути одною командою і допомагати один одному? В «стандартних ситуаціях»? В «нестандартних» ситуаціях» ?
  • На скільки ясно та чітко знають начальники та директори свої зони відповідальності та свої обов’язки?
  • Панує в організації дух кооперації чи конкуренції?
  • Як персонал компанії розуміє / знає мету та цілі організації на рік? 5 років? 10 років?

В процесі обговорення цих та інших питань, деякі проблеми розв’яжуться самі. Зазвичай, персонал має свої ідеї та пропозиції щодо вдосконалення. Потрібно лиш зробити зусилля та всіх почути, виділити час на обговорення того, що не влаштовує. Чим більше пунктів назбирається для корекції – тим більше потенціалу у компанії розв’язати їх, враховуючи індивідуальні властивості та середовище.

Кроки далі

Далі проблемні пункти проходять процес пріорітизації , назначення відповідальних за напрямки. Розробляється план вдосконалень. Але це вже тема іншої статті.

В цій статті більше питань, ніж відповідей. Універсальних правильних відповідей, на жаль, не існує. Але якщо хоч одне питання Вас зачепило – Ви недаремно інвестували свій час в читання цієї статті.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *